Teach Me if I'm Wrong

Life May Get Rough Sometimes...
Chill and Continue to Search The Best In You...


Friday, October 8, 2010

Frust Btol La Plan2 ni...

Orang kate hidup kita ni kena ade planning.. baru lerr idop teratur... semua yang diimpikan boleh dicapai... klau usaha sungguh2 le...
Ape barang plan2 ni... slaloo dulu nk kuar hang out ngan member ms blaja... mmg x bleh plan.. asal plan je ade je hal laen muncul... x pon plan mesti x menjadi... loqlaq btoi...
Slaloonye la... kan... org yang heboh duk ikut plan ni... mesti kalut cket... pantang plan dia lari... x jadi.. or terganggu gugat secara x sengaja... so dia mula la mengglabah ayam... dorg ni slaloo berhati2 dalam idop dorg.. Always Play Safe u know...? the best plan for these people is avoiding any risk.. is it true? ntah ler... nak tau g la wat survey sendrik... hehehe...
Bagi aku plak... masalah plan x menjadik... failure in planning kurang berlaku la... dari kecik sampai besar... jadi manusia jugak wlaupon x penah plan idop ni... x penah pke pon aku nk jd ape dh besar t... smua aku serahkan pada ibu bapak...
Hurrmmmm... bila pke balik... aku idup dalam kebetulan... hampir semua aku lalui... kebetulan je... tu la takdir aku... ape yg aku nak, minat or suka mmg dapat scr kbtulan je... x de plan2 pown...
Starting point... masa mak dapat tau yg aku dikandungkan dia... unexpected birth of me... huhu... famly ngat akk aku yg last... rupa2nye ade lg sorg... haha...
Pastue... nak bagi nama aku plak... mak nk letak nme nor ain... dan2 tue... Pak Din aku yg g dftar kt balai polis... dia tukaw letak nme aku yg skrang ni... cternye... nme awek dia dulu... klau x salah ler... so accidentally name aku ade NHH mcm adeq bradeq yg laen...
Mula2 parents aku nagt k.tih yg last... so letak nme based on nme adeq bradeq lain.. Nor Mala = Nor-Mohd *Nor* Hasyimei Ma- Nor Hashi*ma* La-Nor Hashi*la*. which obviously shows that she is supposed to be the closing... hehe... nme aku Nor Hasnizah kebetulan je dapat nme awek Pak Din yg ade synonim dgn adq bradik... hehe.... nak cter psal name... 7hr 7 mlm pon x abes der... x masuk lagi nme pggilan... Anis, Niza, A'nor, Cha Poi, Has... macam2 la... tp smua tu kbetulan... sumpah.. aku x de plan pown...
Lepas tue... masuk bab skolah plak... menurut ceritera org tua2... yakni parents aku le... ktorg dlu ms kt sabah duk estate... then xde skolah mlyu t'dekat yg provide tadika or pra skolah... jd secara kbetulan... aku pown dihantar ke sek jenis keb cina... wlaupon jauh... tp pling dekat... haha... sape duk Sabah tau la...
aku duk kat Apas Balung... tapi sek kat Tawau... S.R.J/K (c) Hing Hwa... ade yg kenal aku ke ms sek rendah dlu?? klau ade kawan2 lame bc bog ni... add2 le aku kt fb ye... hehe... sempat lagie.. haha...
Sambung plak sek menengah... aku asalnye x layak msuk sek lain slain sek Mantin N3... sbab aku sek cina... nak mintak asrama penoh... result UPSR aku plak yg x penoh... hehe... sek agama... tulis n baca jawi pon x tau... mne layak... so, 4 d' 1st two years... aku sek mantin... lepas tue aku masok S.M.K. Puteri yg di anggap agak b'prestij jgk la kt sremban tu... tp aku rs x de la sgt pon... hehe... sek tu dapat terima aku pon secara kbetulan... k.long cikgu kt ctu... nak d jadikan cter... ckgu2 ni ade la kuota ke hape... bwk famly dorg blaja kt ctu... mak abah plak ms aku nak PMR tue... dorg dpt g haji... so aku duk asrama le... sape nak jage??? hehe...kebetulan je... huhu...
haishhh,... banyak tol kebetulan.. like i said before... everything that i achieved now... almost all were accidentally achieved... anyway i'm very thankful... Alhamdulillah... Allah Maha Pemurah....
So when we think again... btol ke kena plan?
will it be very necessary? or will it be very important in order to choose our path of life? for me... Future R Unpredictable... Just face it... with open HEART...




3 comments:

Maya Mansor said...

yup, tht's true indeed.

LeyZhair said...

what can i say...life is just like a roller coaster...
En. Zul Quote "Life iS aLl AboUt Competitions..."
ade kena mengena ke dgn post ni? what ever...hahaha...

sHa_iEda said...

yaa.... life is unpredictable.....
see how we know n b close wit each other rite..... BFF....:)